Hej
 
Idag blev det fortsatt travarbete med Namarrkun. Hon vart lite spänd och ville helst springa undan men hon jobbade på ordentligt ändå. Prövade även att galoppera på vanliga ridbanan, där hon kan ha tendens till att börja bocka, men jag trotsade det och provade. Det gick helt okej, hon vart lite stark och framåt i höger varvet men hon bockade inte. Men i vänster däremot kom det fram och hon försökte bocka några gånger, men lyckades inte utan sprang med huvudet mellan benen istället haha så söt var hon! Så fortsätte med mycket trav arbete, trav-halt halt-trav. Tillslut tog jag av sadeln och skrittade ut en sväng med Johanna barbacka, och det gick super bra där med, men då hade jag en lite spändare häst men det släppte mer och mer.

Sen red jag Molnia en superkort stund, hade hackamoret på henne för att testa, men det gick verkligen inte alls, då hon blev mycket frustrerad så jag valde att avsluta mycket fort. Red kanske max 20 min om ens det, men ville inte att hon skulle bli mera frustrerad, men då vet man det till nästa gång!

//Sanna