Mina (sanna) svagheter som ryttare är att jag väldigt lätt kan bli stel och hård i handen om hästen är pigg/stel Och blir lätt frustrerad när det inte går som jag vill om jag inte alltid har tålamod. Jag lutar mig framåt väldigt mycket. Detta försöker jag hela tiden att träna bort men alla har vi våra brister/svagheter inom ridningen. Ytterligare en svaghet inom ridningen är att jag alltid (nästan) kollar när på hästen när jag rider istället för att kolla upp dit jag ska.
Men det är ju genom att ha svagheter som man också kan förbättras som ryttare. Man har då något mer att sträva emot att klara för sig själv som ryttare.
 
För Molnias del så är väl hennes svagheter att hon kan bli osäker när det kommer till skrämselhinder ( fast tror det mesta sitter hos ryttaren, alltså att jag inte vågar riktigt) Och att hon kan bli väldigt stark i höger varvet och är väldigt stel där. (det är i det varvet som vi båda två har svårt för) Sen tror jag faktiskt inte att det finns så jätte mycket mera svagheter hos henne som jag kommer på nu som jag har upptäckt.
 
Storm rider jag ju också endel, eller lite då och då. Hans svagheter har jag inte upptäckt så jätte mycket, mer än att han inte kan/orkar ta vänster galoppen. Utan han tar höger hela tiden för han tycker det är lättast. Sen blir han också väldigt framtung men det går ju att träna bort endel, men inte allt. 
 

Här ser man rätt tydligt att jag lutar mig framåt. Sista bilden är extrem när jag kollar ner haha ...