Som jag skrev i förra inlägget så provade vi två olika damsadlar på hästarna, eller ah på Namie och Molnia. 
Första som vi provade la vi på Molnia innan ridningen, det var en "ny" som dom köpt men som är gammal, eller ah. begagnad helt enkelt. Den låg bra på Molnia med behöver stoppas om! Hoppade även upp och provade att sitta i den medans Marianne ledde runt mig på gården, Molnia verkade lite förvånad först men ingen big deal. 
Efter vi hade ridet, så la vi samma sadel på Namarrkun, har för mig att den låg ganska bra på henne också, men den provade vi aldrig att sitta i på henne. 

Efter det sen så hämtade Marianne våran "gammla" Damsadel som vi haft ett tag, la på den på Namarrkun och red lite på henne i den. Vilket var väldigt ovant till en början men blev rätt bekvämt när man vant sig och när man satt rätt haha. Hade en tendens att vilja ändra mig i sadeln så att den gled åt ena hållet :( Dock lite stor för henne också, eftersom att den gled. Hon har blivet lite mindre sen hon var dräktig och fet hehe!
Efter det sen så la vi på den på Monia, men den var alldeles för stor för henne haha, var alldeles för lite häst in under hehe, lite tråkigt men vi har ju en annan som passar henne om det skulle vara så ;)
 
Har dock inga bilder ifrån detta eftersom jag var tvungen att agera hjälpreda (såklart) 
 
/Sanna
 
Foto; Johanna? Kamera; Canon eos 1000D Model; Namarrkun