Fredags: Var aldrig uppe i stallet idag, utan var med Emelie tills på kvällen. Så blev en lugn hemma kväll, va rätt gött ändå och bara ta de lugnt för en gångs skull!

 

Lördag: Tog det rätt lugnt på förmiddagen, runt 1 tiden cyklade jag ner till stallet, red Molnia en sväng på banan, hoppade en liten oxer och ett räcke. Övade på vägen dit, efter, och själva anridningen, hur jag red, tempo osv. Att hon skulle lyssna på vad jag bad henne göra, och hur jag själv red alltså. Hon var super duktig, och hon tyckte det var roligt! Hon lyssnade väldigt bra på mina förhållningar, och stack inte mot hindret som jag trodde, bara någon enstaka gång hon drog på lite extra men ingen big deal av de ;)
På kvällen så var Johanna snäll och åkte ner och släppte in hästarna, då jag skulle iväg på grillkväll!

 

Söndag: Blev inte många timmars sömn denna natten, rätt så bakis när klockan ringde 06.00 Men det var bara att pallra sig upp och på med kläderna och ta cykeln och trampa ner mot stallet för att släppa ut dom små djuren! Eftersom det var fint väder ute, så fick alla gå utan täcke, fodrade och stack hem och sov tre timmar, innan klockan ringde igen och bytte om och stack ner till stallet igen. Denna gången för att mocka, fodra inne + ute, rida, sopa, halma, osv. Ja alla dom vanliga sysslorna you know. Tog först och främst ut Röskva på en mysig barbacka tur, runt åkern och ut en sväng på vägen innan jag vände hemåt. Hon vart pigg och lite busig när jag skulle försöka mig på en galopp haha, men det gick allt. När jag kom tillbaka så gjorde jag iordning henne och sedan tog jag med Molnia in och körde lite NH med henne i rundkorallen. Det tyckte hon var rolig, och det var lite annorlunda träning och inte bara ridning. Har börjat lära henne ”skäms” på kommando, haha hon är så söt, och hon kan det faktiskt trots det bara är andra gången vi övar på det :o

Efter det så bestämde jag mig för att göra klart stallet, så då började jag med det, men då blev jag sugen på att rida igen. Så då tog jag in Namarrkun och gjorde iordning henne som såg ut som ett lermonster. Tog en barbacka tur på banan med henne, hon fick gå på hacket vilket gick super bra, lite skritt och trav bara fick det bli. Hon var super fin och skötte sig utmärkt. Lite farligt var det ibland med körvagnen som är på banan, och plast som blåste från höbalarna, men det var inget mer med de sen.
När jag var färdig med henne så fixade jag iordning lite små saker och sedan gick jag och fodrade hästarna som var mer än hungriga haha! Eller iaf, Storm, var först vid maten som alltid ;)

Blev ett långt inlägg men nu vet ni hur det har vart i helgen och vad som har hänt. Eftersom jag inte har internett hemma så får det bli som det blir med uppdateringen på helgerna tyvärr :/


/Sanna