För snart exakt tre år sedan så ringde jag Marianne och frågade om dom behövde hjälp och att jag kunde erbjuda mig att hjälpa till att rida. Min kompis tjatade något fruktansvärt på mig att jag skulle ringa, yr som en höna sprang jag runt i huset innan jag vågade ringa. 
Skulle åka ner till stallet samma dag för att kolla o provrida, sprang ut till mamma och log över hela ansiktet för att jag vågade ringa tillslut efter närmare två veckors tjat haha!
Hade då min hjälm på mitt dåvarande ställe så fick låna en. Kommer ihåg hur nervös jag var när vi fort som tusan tog bilen och åkte iväg. Visste på ett ungefär vart stallet låg och ringde Marianne och sa till att vi var i stallet. 
Jag fick i stallet välja om jag ville rida Storm eller Molnia. Jag valde då Molnia eftersom jag på den tiden inte gillade fjordingar så värst mycket. Och då fick det bli Molnia.
 
Vi började att rida på banan en stund, och allt ja gjorde var att skylla på att jag ridet unghäst det senaste tiden så jag inte kunde göra galoppfattningar ordentligt och jag bara hängde i munnen och sparka med benen. 
Tillslut red vi ut, rättaresagt skrittade ut, vi pratade lite om hur vi skulle göra och jag fortsatte att rida varje dag i några veckor. Sen blev det pause på två dagar eller något och sen var ja igång igen haha! 
 
Kommer ihåg hur misslyckad jag kände mig den dagen när jag kom hem, men ändå så stolt samtidigt :')
 
Tyvärr inga bilder sedan provridningen, men jag var hästvakt några helger senare, kanske ridet där i 2-3 veckor!
 
/Sanna