Började gjorde jag med Molnia, hade tänkt ett lättare dressyrpass på banan. Hon var väldigt stretig i munnen och ville inte alls släppa taget. Allt blev totalt kaos, hon lyssnade inte alls framåt för skänkeln och bakåt lyssnade hon  men hon var väldigt hård och stretig i munnen. 
Tillslut valde jag att släppa henne i rundkorallen istället, där fick hon busa av sig ordentligt, kan ju lova att hon hade enerig då iaf. Galoppen ville hon inte alls ta till höger, men till vänster gick det. 
Kan väl inte säga att jag är nöjd med henne idag, men det gick ju bättre när jag longerat och gjort lite ledarskapsövningar.
 
Efter Molnia så var det Storms tur, blev en uteritt med westernsadeln. Han kändes väldigt seg men lyssnade bra på skänkeln både framåt och bakot. Tog fattningarna väldigt dåligt idag, men den sista gången så tog han dom riktigt bra. Var riktigt nöjd med honom idag i alla gångarter, och han tyckte verkligen det var superkul att galoppera och busa i snön, rättaresagt dom små snödrivorna som är kvar. Detta måste verkligen göras om, han går så mycket bättre med westernsadeln, tycker jag då! Lång stalldag men guud så mysigt ♥
 
/Sanna