Gäller det bara med hästarna på Sackum eller över lag? Hmm.. Tar både och ;)
 
På det stället jag red på förut, så är min värsta avramling där när jag red ut med min syster. Jag red en D-ponny, och min systser en liten c-ponny. Hur som helst, vi skulle ta en lugn galopp igen efter en skarp kurva. Allt hade gått super bra, jag var lite nervös att rida den hästen då den är väldigt pigg, och folk sa hela tiden att den bara skulle sticka i skogen om jag galopperade den osv. Men det gick super bra det första, sen när vi hade svängt och precis fattat galopp igen, så trampar min häst ner i en super stor håla och vi båda två (ja och hästen) flyger omkull. Jag får hästen över mig, och vi glider tillsammans över vägen kanske 100 meter eller någonting. jag tyckte inte att jag slog mig eller så, så jag studsade upp fort som tusan från marken och såg hästen springa iväg. Hör min syster fråga hur det gick med mig. Jag svarade ju att det gick bra eftersom jag inte kände någonting. Men efter jag hade sagt det så känner jag sakta hur vänster axel domnar bort. Rör lite granna på den och hör hur det knäcker till lite. Och vipps så började jag stört lipa. Vägen som i vanliga fall skulle tagit ungefär 40 min att komma hem tog nog den gången över 1 timma nästan. Då Linda (min syster) försökte få upp mig på hennes ponny i typ 40 min, sedan kom den ena stallägaren, men då hade jag kommit upp på hästen så min syster fick leda mig hem efter det sen. När vi kom till akuten visade det sig att hela nyckelbenet hade gått av. Fick 3 morfin sprutor + ungefär 5-6 tabletter. Det var en kraftig överdos, men det behövdes för att jag överhuvudtaget skulle sluta grina, så dom kunde lägga mig på sängen och röntga mig. Hade blivet lite jobbigt att göra röntgen i rullstol haha ;)

Här på stall Sackum är min värsta avramling när jag var ute i skogen med en kompis. Vi galopperade över ett fält och skulle släppa hästarna, men precis då lägger Molnia av värdens bocksprång efter hon har kickat till ordentligt. Så jag bokstavligt talat flyger av henne, hamnar framför henne (i värdens galopp) kommer under henne, hon tar och hoppar över mig, men mitt i luften så trampar hon till mig i ryggen.. Så jag satt relativt still i någon vecka efter det haha. Lyckades till och med få hovavtryck i ryggen :( AJ!¨


/Sanna
 
Foto; Sanna Kamera; Sony Ericsson Model; reflextröja