Tycker ärligt talat att det är en riktigt dålig stil och fegt, när andra bloggar bokstavligen hänger ut andra. Speciellt när man vet om att det är en själv dom hänger ut. Förstår ni hur jag tänker? 
Det fattas bara att dom skriver ut namn och bloggadress så är allt färdigt sen. Ne men ungefär så :o Nu ska inte jag göra det bara för det, men skulle bara förklara vad jag menade för er. 

Jag menar, folk som t.ex. aldrig har träffat hästarna i mitt stall försöker komma och säga hur jag ska rida min häst, hur ofta hon ska stå osv? Snälla, jag gör hur jag vill med min häst. Väljer jag att låta henne stå två dagar i veckan så gör jag det. Hon dör inte utav det direkt, isf hade det vart en betydligt annan sak om hon skulle mått dåligt utav det, men det är något hon verkligen inte gör. Och dels så tävlas hon inte ännu, så hon är inte i tävlingsform om man säger så, hade jag vart i full gång och jag hade tävlat henne så hade jag säkert inte låtit henne stå mer än en dag i veckan just för att hon ska hållas igång och inte stå och sen tävla dagen efter.
 
Men nu träningsrider jag bara henne för att sedan börja tävla henne någon gång kanske haha, men det är då det och även om vi skulle vart i tävlingsform och ja väljer att låta henne stå i två dagar i veckan så är det väl ändå mitt val? Men då hade hon inte fått stå dagen innan tävling, utan hade skrittats eller tagit ett lugnare pass för att känna igenom henne. 
 
Men bara för att jag låter henne stå två dagar i veckan så betyder det inte att jag bara hobby rider för det? Att hon får stå har sina olika anledningar, både privata saker som jag inte tar upp här, men också för att hon kan ha gått hårt tidigare i veckan och behöver vila en dag, eller för att jag t.ex. är sjuk. Vem orkar upp och rida om man ligger i hög feber eller spyr? Inte blir man väl en dålig hästägare för att man låter hästen stå två dagar i veckan för att man ligger och är sjuk? 
 
Eller hur tänker ni? Är man en dålig hästägare för att man låter hästen stå två dagar i veckan? Eller måste dom ridas 7 dagar i veckan utan någon vilodag och tävlas varje helg? Är det då man är en bra hästägare/ryttare?
 

/Sanna