Är en gammal kompis evigt tacksam för att hon lurade i mig att den dagen ringa Marianne och fråga om dom behövde hjälp. Jag minns den dagen som om det vore igår fast det snart är 3 år sedan. Sprang runt som en yr höna hemma, mamma fatta inte ett skit, utan allt blev bestämt och jag skulle ner och provrida redan samma dag, fick förklara allting lite snabbt för mamma i bilen påväg ner till stallet. Kommer ihåg att jag var sjukt nervös, men är verkligen super glad över att jag började här på Sackum och inte fortsatte på stallet jag red förut. Gjorde helt rätt val att byta om livvstil sådär på en dag. Släppte allting och bara började om på nytt.
 
Minns att jag var väldigt osäker på om det verkligen var rätt, eftersom jag hade blivet "hjärntvättad" på det tidigare stallet, det som är "fel" trodde jag var rätt osv. Ja ni förstår, kan knappt förstå hur "elakt" jag red i början på min stackars tjej :( usch, hemska minnen, såga, drog, sparka, man skäms ju när man ser bilder och videor sen den tiden. Tur jag har haft mycket hjälp från både kompisar och tränare som trott på mig och sagt att det var bra gjort, och jag är lycklig över att jag gjorde det, kommer aldrig sluta här utan en anledning och då ska den vara bra. Menar, jag kunde till och med bo i Skara men utan problem ta mig ner till stallet för att rida, "tänker inte sluta bara för jag flyttat" var det ända som ekade i huvudet under det halvåret, och det gav resultat jag har än idag inte slutat, och har inte planer på att göra det häller ♥
 
/Sanna
 
Här hade jag ridet henne runt 2 veckor, haha ja ni ser ju själva hur det såg ut då... 
Foto; Mirjam Thörnberg