Idag fick det bli lite lätt hoppning blandat med massa dressyr på banan. 
Började med att värma upp henne i alla gångarter, böja ställa. Arbetade mycket med serpentinbågar för att få henne runt och samtidigt med mig. 
 
Började hoppa fram på ett litet kryss, Molnia tyckte det var skit kul att få hoppa lite igen. Men hoppade över det några gånger, innan jag lite spontant fick för mig att jag ville hoppa över våran mur, så då gjorde jag det. Utan tvekan, så hoppade den några gånger innan jag avslutade med att hoppa några skutt på krysset igen. 
 
För att tillslut avsluta med lite dressyrarbete igen. Galopp på volterna, avsaktningar, osv. Sist men inte minst så la jag ner henne i en lågare form och det tyckte hon var riktigt skönt. Mycket frustande, så jag är jätte nöjd med dagens ridning. 
 
Väl inne i stallet hade jag en extremt svettig häst... denna vinterpälsen alltså.. :( Vill inte veta hur hon kommer se ut senare i vinter när all pälsen har kommit. Menar, hon ser ut som en dränkt katt redan nu efter ett 40 minuters pass som hon i vanliga fall knappt brukar bli svettig på.. huh!
 
/Sanna