Har du rätt motivation och vilja så går allt. Oavsett vilken sport du håller på med! För mig är viljan och motivationen väldigt viktigt, speciellt inom ridningen. Det går inte om du inte vill. 
Jag har vart med om endel skador inom ridningen under mina 10 år på hästryggen, brytit armen, brytit nyckelbenet, fått en rejäl spricka i ledbandet i knät osv. Dom två sistnämda under samma år dessutom. Med två månaders mellanrum. Men trots detta och att jag knappt red under 4 månader sammanlagt så har jag inte gett upp. 
Har ofta fått höra att jag är dum som fortsätter med ridningen och utmanar mig själv till att göra enligt dom farliga saker. Men det är detta jag brinner för och det som får mig att må bra. Jag har nog varit allt för dum t.ex. när jag hade brytit nyckelbenet och hoppade upp och red ändå, hoppade till och med. "men hon är ju så snäll, hon skulle aldrig göra någonting" Men det kan alltid hända någonting. 
 
Jag hade tur den dagen att jag inte ramlade av. Men jag hade då också fått skylla mig själv. Trots att min familj o många andra har försökt få mig att sluta med ridningen har jag vägrat. Jag har envisats med att fortsätta och fått en betydligt mera drivkraft att visa för dom att ridningen är det jag vill hålla på med. Under dom senaste åren har dom väl förstått att det inte kommer få mig att sluta med det jag älskar mest av allt!
 
Alltså, att om du bara vill, med rätt drivkraft, vilja och motitvation så går allt! Bara du bestämmer dig för att göra det du vill. 
 
/Sanna
 
För er som inte vet vart ledbandet sitter så är det i knät, som gör att man kan böja på det. Eftersom att det blev en kraftig spricka i just ledbandet, så kunde jag inte böja knät eller ha det för rakt. Och det var tjockt som en fotboll. Skulle egentligen operarats för det eftersom jag inte kunde böja, men jag envisades med att inte göra det och tvingade mig själv att böja det och, se? Det gick hur bra som helst bara jag tog mig i kragen och gjorde det ;)