När jag skulle hämta Molnia i hagen förut så stog jag och kelade lite med dom andra hästarna. Sakta känner jag en avundsjuk lite häst komma smygandes bakom mig som också ville ha uppmärksamhet haha :)
 
Idag fick det bli ett dressyrpass på banan. Skritten var hon riktigt fin i, men i början av traven så tappade jag allt och hon bara sprang några varv. Jag blev frustrerad och arg. Slappna av och andas och börja om på nytt! Sagt och gjort. Så började om från skritten och fortsatte sedan upp i traven, vilket då gick mycket bättre när jag slappnade av och inte blev arg/frusrerad/besviken på mig själv om hon inte gick som jag ville just då, utan fortsatte rida framåt som inget hade hänt! Då gick det mycket bättre och i traven sen blev hon riktigt riktigt fin. Fortsatte att öva på det som vi gjorde på senaste Mirjam-träningen. Och försökte även få med mig det upp i traven vilket gick sådär men det gick tillslut. Skam den som ger sig ;) 
 
Galoppen gick som vanligt åt helvete. Nä skämt o sido. Skulle mest bara känna hur hon kändes och så. Det var mycket spring till en början men efter några varv på volten så blev det en lite lugnare galopp. Dock inte i den form som önskades men det kommer! (hoppas jag)..
 
Fortsatte sedan i trav en stund till när jag galopperat lite, och sedan en lång avskrittning och mycket klapp o beröm. Är nöjd med Molnias prestation idag, hon jobbade på fint och gjorde det jag bad henne om. Bakbenen kom till arbete dom också. Men är inte alls nöjd med min egna ridning. 
 
/Sanna
 
"pussa på mig då matte! Jag vill också har uppmärksamhet" haha ungefär så ;)