Hej på er!
 
Idag cyklade jag ut till stallet för att ta en mysig uteritt bortanför grannstallet. Var längesen och både jag och Molnia tycker det är kul i dom skogarna. Men han inte längre än att komma förbi grannstallet och halvvägs upp mot skogen innan Molnia bokstavligt talat flög till för något hoppade upp i luften vände samtidigt, jag åker åt andra hållet samtidigt som hon vänder om och lyckas få in en spark med bakbenet i huvudet på mig så jag flyger ner med huvudet i åkern. (hade satt mig på röven innan hon fick in sparken i huvudet på mig) Som tur är så träffade hon "bara" på hjälmen.. Och Molnia springer fort som tusan hem till stallet igen och ställer sig där och ser nöjd ut. (detta var då ren otur och inget elakt ifrån hennes sida, detta var bara ren otur!!)
Ingenting hände som tur var med henne, inte ens tyglarna gick sönder fast hon trampat på dom ;) Mitt huvud värker som tusan, men snurret som varade i några timmar har iaf lagt sig. Tur jag har så snälla vänner, och stallägare som ställer upp och ringer, samt kör hem mig! 
 
Imorgon blir det antagligen ingen skola, kanske ska iväg och fixa lite andra saker. Men det blir i vilket fall som helst (om nu huvudet tillåter vill säga) en sväng ut till stallet och borsta på Molnia. 
Självklart att detta ska hända när jag äntligen fick rida igen, ååh blir så sur :( Nej nu måste jag sluta innan verken i huvudet tar kål på mig!
Ha det bra allihopa!
 
/Sanna