Åker förbi stallet varje dag påväg till och hem från skolan. Ser hästarna stå i hagen, blir super taggad till att åka ut och tänker hela tiden "yes, nu ska ja f**n rida idag!" Men så fort jag kommer hem så försvinner det suget och ja hittar inte riktigt lusten till någonting, kollar på ridkläderna och slänger in dom i garderoben igen. Kollat på igenom alla (1000) bilder o en massa videor på Molnia, men det hjälper inte ett skit. Blir bara taggad och motiverad att vara igång, tävla, träna och ha kul. MEN sen kommer bakslaget så fort ja tar på mig ridkläderna så faller jag bara ner i gråt och tänker på den dagen det inte kommer vara vi längre. Kläderna åker in och jag slänger mig i sängen och bara kollar upp i taket och tänker. 
 
När mörkret sedan faller o ja inte längre "kan" rida så ångrar jag mig grymt mycket och får ångest över att ja inte tog mig ut till stallet ändå, trots allt. Men tänker att jag ska rida imorgon istället. Men det blir samma sak varje dag, jag finner liksom inte motiveringen till att ta mig ut till stallet längre. När jag väl är där, då är allt hur underbart som helst och tiden bara springer iväg. MEN det är ju just dit jag måste komma, men som jag inte klarar. Vägen är för lång och hindret är för högt för mig att ta mig över.
 

/Sanna