Hej på er!
Regn, regn och åter regn eller vad säger ni? Men iaf. 
Jag har inte bloggat så mycket då jag faktiskt inte ridit mer än den veckan jag passade hästarna senast. 
Men på tisdag börjar skolan, vilket är tillbaka till rutinerna, vilket innebär att jag kommer återgå till ridningen och allt som jag gjorde förut. Alla rutiner faller tillbaka och jag kommer ungefär att genomgå mina dagar som "vanligt" igen med skolan, stallet och sen gymmet. Det kommer vara bra för mig att få återgå till det jag vill göra igen, då lusten liksom har varit borta lite. Men snart så! 
Jag har haft en tuff sommar mentalt och psykiskt, min psykiska ohälsa har tagit över mig lite och trots att hästarna är det bästa för mig i det läget, så har orken inte funnits. Nackdelarna med depression är ju att man isolerar sig, slutar med sånt man tycker är roligt och bara ja lägger av med allt. Det är jobbigt och krångligt för mig då jag egentligen är en rutinerad och organiserad människa, så det tär i mig när det händer. Mediciner som inte funkar alls, ingen hjälper mig med mina sömnproblem och ja, det händer ingenting, allting med mig står still helt enkelt. 
Så därför känns det jätte skönt att rutinerna kommer tillbaka och allt går som på rullande band. 
För jag saknar Storm massor och jag är en prestations människa så att veta att jag inte gör det bästa jag kan är förjävligt för mig. Jag hade kunnat göra så mycket mer, men inte händer det något. Men snart så kommer vi att ses och allt blir som vanligt igen. Jag älskar världens bästa häst mer än något annat! <3
 
// Johanna