Jag har länge, rättaresagt i ett antal år alltid ridet med uppsatt hår. Men när jag började rida så red jag alltid med utsläppt, och tyckte det var bekvämast, tyckte det kändes konstigt att rida med uppsatt. 
Men sen kanske 7? År tillbaka så klarar jag inte av att rida med utsläppt längre, nu är det endast uppsatt som gäller för min del. Tycker det är irriterande som tusan att rida med utsläppt hår, när det bara flyger in i ansiktet hela tiden och det känns bara "fel" att göra det. Dom gångerna jag glömmer tofs så funkar gummisnoddar minst lika bra, eller om dom bara går sönder för mig så funkar det lika bra att pressa in allt hår under hjälmen på nått vänster, haha vad som helst bara jag inte tvingas rida med utsläppt hår. Då tar jag hellre en promenad och springer en runda med hästen eller longerar eller hittar på något annat. Tycker det är så äcklig känsla att rida med utsläppt hår haha!
 
Hur gör ni? Vad tycker ni bäst om? Utsläppt eller uppsatt?
 
/Sanna