Idag var vi äntligen uppe och red! Storm var överdrivet pigg, men hade inte förväntat mig något annat med tanke på att han har fått stå i en vecka cirka. Men vi har haft fullt upp med en massa annat så har faktiskt inte haft tid. 
Men men, iaf så började det med att han fattade trav nästan direkt men jag var bestämd och han lyssnade till en början. Sen när jag väl skulle börja trava fattade han galopp på en gång och lekte rodeo häst, han bockade skit mycket! Sen efter en stund började han även kicka, men jag gedde mig inte, han skulle lyssna!
Men till slut efter mycket bockande och kickande åkte jag av, ramlade först på huvudet och sen på magen.. Så har lite ont i revbenen och huvudet. Men men, han var ju busig och har stått, så förstår honom.
Sanna fick hoppa upp lite på Storm medans jag försökte andas ut, men sen hoppade jag upp igen. Då övade jag på tempoväxklingar i trav och tillslut lyssnae han, jag red då utan stigbyglar för att jag skulle passa på att öva lite balans samtidigt också. Så har lite träningsverk i benen nu efter att ha ridit lätt utan stigbyglarna. 
Men han blev duktig tillslut!
 
Imorn ska vi dra och rida igen och då ska jag rida mest utan stigbyglar eller kanske barbacka för att jag själv ska få lite balans träning också, men ska nog rida med sadel ändå, får se imorn helt enkelt! :)
 
// Johanna
 
Foto; Sanna Model; Johanna & Storm Kamera; Samsung