Många rider för instruktör på ett eller annat sätt, ridskola, privat, eller bara någon gång ibland. Men oavsett hur mycket man rider för en instruktör kan man ändå få någon "favorit" eller någon man tycker extra mycket om för att han/hon har ett speciellt sätt att utbilda sina elever på. Hur som helst, tänkte skriva vem min "favorit" tränare är.
Jag har ju länge ridet på ridskola, men slutade ju på ridskolan för 2 år sedan. Då red jag på ett ställe, innan jag bytte till Stall Sackum. Men i alla fall för att inte vela för mycket så har jag tre som jag tycker är bra. Den ena är Madelene som är instruktör på min gamla ridskola som jag har ridet för i alla år på ridskolan. Självklart har det blivet endel instruktörer man ridet för men henne tycker jag om därför att hon förklarar på ett bra sätt så och tills man förstår vad hon menar och har ett bra sätt att se hästarna på och förstår eleverna och har tålamod.

Sen har vi Matilda, hon är också riktigt bra då hon har förklarar på ett riktigt bra sätt, tills man förstår och hon uppmuntrar en till att fortsätta. Hon är bestämd och vet vad hon vill och ser till att man får den hjälp man vill ha :) Hon är posetiv och glad och ser till att man når dit man vill och hjälper en verkligen med sina problem. Förövrigt en super duktig ryttare! :)

Sen har vi ju då självaste Marianne, som hör hemma på gården och som äger gården och hästarna med Claes, henne gillar jag därför att hon vet hur hästarna fungerar, har tålamod och hjälper och förklarar en tills man förstår och ser till att man gör det man ska och att hästen går så som man vill att den ska gå och gör som man ber den innan man avslutar för den gången. Så att inte hästen vinner över ryttaren. Hon har ett bra sätt att se på när det gäller hästar och sin hästhållning.
 
haha lite roligt att alla tre börjar på MA... xD
 
/Sanna