När hästen blir bättre, då mår vi bra!
När jag i början av denna sommaren började följa med Sanna och rida på Storm så var han ovan eller hur man ska uttrycka det. Han var tjock, men han är dock kraftig i grunden, men han var då iaf tjock, han var också lite ovillig att sammarbeta och var lite jobbigt ibland. Det klart att han även idag har sina stunder då han är lite tvär. 
Men men! 
Det har blivit en sån stor förändring, både hos mig och hos honom. Nu har han för det första blivit lite smalare vilket är bra! Han har även blivit mer framåt och gladare och vill mer. Nu är han jämt glad och vill alltid göra ett försök på allt som vi provar. Han är mycket mer sammarbetsvillig och vill utvecklas. Han har slutat med att bocka och kicka, vilket han gjorde nästan jämt när jag började rida på honom. Han har också börjat ta vänstergaloppen vilket han har lite svårt med, så ibland får man verkligen arbeta för att få honom att ta rätt galopp. Dock så har han inga som helst problem med att ta höger. Han börjar bli mjukare och mjukare och gå bättre, dock inte helt i form, men det kommer! Då även jag måste utvecklas mycket som ryttare innan jag kan få honom att arbeta bättre. Men det tar sig! Jag har börjat våga mycket mer och verkligen leva mig in i det här, i början var jag lite osäker och tillbaka dragen, vilket jag verkligen inte är nu! Men med hjälp av både Sannna & Marianne så ska det nog gå tillslut.
 
Men jag är så nöjd att Storm har utvecklats och blivit så positiv till allt och för att han är så fin! Han är verkligen världens finaste ponny, jag älskar min lilla pluttis! 
När det börjar gå framåt och man börjar känna utveckling hos både sig själv och hästen, så känner jag lycka!
 
När Storm är glad, är jag glad. Han är verkligen en liten glädjespridare och ett charmtroll! 
Tänkte jag skulle få till någon film nån dag när jag rider honom så att ni kan få se och sen också för att jag vill se min egen utveckling från nu, tills om t.ex. ett år! :) Dock har jag ingen film från i början då jag red honom, men men!
// Johanna
 
Här är bilder från en av de första gångerna jag red honom, är nog andra eller tredje gången:
 
Här är bilder som är från nu: