Året som gått har varigt riktigt bra i hästväg faktiskt. Har fått gjort mycket saker under kort tid och kommit vidare i utvecklingen väldigt mycket. Stort tack till alla vänner som har ställt upp, funnits där, söttat, och hjälpt!
 
Kommer inte ihåg så mycket av vad vi gjorde i vintras, men det var inget speciellt. Ingen direkt träning utan mest bara uteritter i -30 brrrrr... 
Mot våren när snön smälte bort så började vi ta igen oss och faktiskt börja träna på allvar, jag ville få dressyren att sitta, jag ville ut och träna. Jag ville så mycket så det var bara att sätta fart. 
Mot sommaren sen så, flyttade jag ju upp Molnia till kära Mirjam i två veckor, träning stog även där på schemat, mycket back träning, bad, och bus! Syftet från början var väl att träna träna träna. Men det blev mera skojj och seriöst träning. Mirjam hjälpte mig väldigt mycket, hoppade upp och "fixade" till det jag och Molnia inte kom överens om den dagen, visade och intstruerade mig hur jag skulle göra och komma vidare. 
Detta hade jag sedan med mig hem och har fortsätt träna på det sättet vilket har gjort stort resultat. Molnia har blivet betydligt mycket mjukare i kroppen, stadigare i formen i bägge varven! 
 
Sen när vi kom hem så blev det en ofrivillig vila för hennes del då hon inte var fräsch. Men efter ca. 2 veckors vila/skrittande så var vi igång igen. 
Åkte på terrängträning på hösten och hade väldigt roligt! Hoppningen tog sig under sommaren och dressyr arbetet gav väldigt positiva resultat. Så nu har vi verkligen kommit en bit på vägen vilket som känns väldigt bra!
 
Nu är snart vintern här, och jag ska allt försöka ta mig ut mycket mer än vad jag var ute förra året... trycka på sig massor med kläder, sen är det bara cykla o se glad ut!
 
Men kan konstigt nog inte annat än att längta tills sommaren och hoppas att det blir som förra året, ååh va kul jag hade och gud så vi trivdes, både ja och Molnia ♥
 
/Sanna