Hur länge har du ridit?
Jag har haft intresse för hästar även för några år sen då jag tyckte det var kul att rida osv.. Sen så blev det inget mer, men sen nu i somras så följde jag först med Julia och red på en av hästarna hon rider och följde sedan med Sanna och det var egentligen då som det började.
 
Vilken ras gillar du extra mycket?
Det är nog ingen hemlighet att jag gillar fjordingar ;)
 
Vad föredrar du, pelham, tränsbett eller pessoa?
Tränsbett
 
Vilka "stora" bloggar läser du?
 
Jag läser darios, jockibois, widerstedt, dessie, paow och isabelle strömberg, läser även mina kompisars bloggar ;)
 
När startade du bloggen och varför? 
 
Vi startade bloggen i September och anledningen till det var väl att vi skulle kunna kolla tillbaka och minnas och även se utvecklingar och sen för att det är roligt förtstås ;)
 
Favorithästras?
 
Fjording eller Nordsvensk
 
Har du några intressen utanför "hästeriet?"
 
Jajamen! Jag är badmintontränare och tränar det även själv såklart, sen gymmar jag, festar en del och umgås med vänner såklart!
 
Favoritblogg?
 
Darios och Dessie
 
När fick du din första häst?
 
Har ingen egen ;)
 
Är det ett helt stall som driver denna blogg?
 
Nej, eller alltså det är jag och Sanna som driver denna blogg.. Och det är ju vi som rider där så tekniskt sätt, ja ;)
 
Vad är ditt mål inom ridningen?
 
Mitt mål är att komma ut på dressyr banorna tillsammans med Storm tillslut, och även att utvecklas mycket. 
 
Högsta dröm?
 
Att bli frisk.
 
vad är det för raser på alla era hästar?
Vi har 2 st islandshästar, 2 st knabstrupper och en Fjording :)
 
Varför rider du? 
För det är roligt och sen mår jag bra av det!

Vad är ditt mål med både hästarna och dig själv som ryttare?
Det är som sagt att komma ut på dressyrbanorna, vilket kanske är på god väg och även att känna glädjen såklart ;) 

Ska ni börja tävla snart?
Ja det har vi planer på, dock ska jag och Storm träna lite mer först, det får ta den tid det tar, tänker inte stressa fram något. 

Säg något som är speciellt med varje häst, hur den är och hur den utvecklas och vad som är bäst för just att dom ska lära sig. 
Kan tyvärr bara svara för Storm, då jag rider han mest.. Sanna får svara för dom andra hästarna sen ;)
Storm är ett riktigt charmtroll och är alltid glad och positiv, dock är han ibland lite bockig och kickig, men han är lite busig av sig, därför vi tycker om honom ;) Storm är faktiskt väldigt arbetsvillig och vill gärna lära sig nya saker, han utvecklas varje gång och därför älskar jag honom!

Rider ni in dom hästarna eller? 
Nej det gör vi inte.