Börjar med det dåliga, eller säger man så? Missnöjd med mig själv i dagens ridning iaf. Traven gick helt urkasst rent ut sagt, hon bet bara i bettet och jag tänkte rätt men jag gjorde helt tvärt om. Klart hästen blir förvirrad och inte fattar vad hon skulle göra när jag ber henne göra två saker samtidigt. gaah blir så trött på mig själv när jag ska göra så!
Bestämde mig iaf då för att jag skulle skita i traven och gå över till galoppen, hade bestämt mig för att jag skulle få henne dit jag ville innan jag slutade och jag skulle ha henne i en rund och fin form, åtminstonde påbörjad innan jag slutade. Vilket jag lyckades med, det var över ett år sedan hon gick sådär bra i galoppen, kom allt en o annan tår i farten när hon gick såpass bra, formade sig fint och allt bara flöt på som om vi aldrig gjort annat! Började i högervarvet där vi brukar ha lite trubbel. Men det gick hur bra som helst och hon bara rulla på som ingenting och hade en relativt stadig form, sen när ja slutar rida så tänker hon inte häller jobba haha. Så får skylla mig själv när jag inte rider ordentligt. Men iaf så tog jag vänster efter en stund, vilket gick minst lika bra där om inte höger nästan gick bättre?! :o Iaf så kändes hon väldigt fin och avslappnad mot slutet så fick bli en lång promenad.
 
Trött och väldigt svettig liten häst fick sig en skön avskrittning ute medans matte gick bredvid gav massa klappar!
Åh duktiga häst, det är stunder som dessa som man verkligen förstår varför man håller på med hästar och varför man vill fortsätta!
 
/Sanna