Hittade ett gammalt dressyrprotokoll sen jag red KM dressyr för ett ex antal år sedan på ridskolan. Där stog det även med några tips som jag tänkte dela med mig utav som man alltid kan ha nytta utav, grundtips!
 
* Vill din häst inte stå stilla i halterna? Ta ner handen och tryck lite lätt på manken
* Blir det lite vingligt på medelinjen? Öka traven en aning men inte så mycket att det blir mellantrav/mellangalopp
 
hahaha, hittade även lite bilder från när jag red KM på lilla Poker, hästen ja verkligen inte gillade o som bara bokstavligt talat slängde av mig första gången haha, det kommer ja allt ihåg, lika envisa bägge två men tillslut fick han av mig efter några varv av rodeo bockningar o kickningar haha!
 
/Sanna
 
Trots att det rent ut sagt såg förjävligt ut så skrapade vi allt ihop 53,92 % hahaha... tur man har utvecklats endel sen dess dressyrmässigt. Tur att hästen är såpass charmig att det inte gör något att huvudet är uppe i himelen ungefär ;)