Har du kämpat ihjäl dig för saker och ting ska gå men aldrig kommit ända fram ?
1.
 Ja det har jag faktiskt gjort, det suger bokstavligt talat när det blir så. Man kämpar och kämpar hela tiden men man når ändå aldrig fram dit man vill..

Hopp/dressyr?
2.
Svårt, förut tyckte jag bara om hoppning, men nu så har jag på senare tid fastnat mer och mer för dressyren. Visst tycker fortfarande det är roligare med hoppning, men dressyren är en väldigt stor fördel och tycker det är minst lika roligt med dressyr som hoppning. Så det får faktiskt bli båda två!

nordsvensk eller travare?
3. 
Denna va liksom den över också en svår fråga. Älskar nordsvenskar, dom är så mysiga och så roliga att rida på ett sätt. Men samtidigt tycker jag mycket om travare, eftersom att min syster nästan alltid har haft travare så har man blivet "uppvuxen" med dom. Tycker att dom har en sådant fint hjärta, dom vill ingen ont, dom försöker alltid ställa upp för ryttaren, dom är lojala och sällskapliga. Så det får bli både travare och nordsvenskar här =) Båda är underbara på sina egna sätt!

Har du några långsiktiga mål eller ambitioner med ridningen?
4. 
Jaa det har jag. Vill kunna få Molnia att gå i "perfekt form" i alla gångarter, även om vi är på en annan plats eller om vi är hemma. Det är väl det som vi satsar på att jobba oss framåt för just nu inom dressyren. På hoppdelen så vet jag faktiskt inte rikigt, har väl inga mål riktigt där. Mjo, kanske isf att vi ska kunna hoppa "läskiga" hinder utan att hon eller jag ska tveka. Även om det är tunnor, murar, vågplank, grind osv. 

Har du kortsiktiga mål? Vill säga inom 3 månader?
5. Hos mig själv eller hos hästen? Hos mig själv så är det att få en bättre hållning och en betydligt bättre sits. På hästsidan så är det väl att stärka bakdelen ytterligare. 

vilka är dina svaga samt starka sidor som ryttare?
6. 
Mina svaga sidor som är tydligast är min sits, samt att jag blir arg på hästen fast det är jag som egentligen gör fel. Hästen försöker göra det som jag ber den om men jag gör inte tillräckligt tydliga hjälper, eller så gör jag två olika samtidigt.
Mina starka sidor är väl att jag anpassar mig väl för vilken häst jag rider, hur den känns. Att jag inte ger upp bara för att det går dåligt ett pass, utan laddar om tills nästa gång och gör om och gör rätt ;)