.. Glädje för att hästen verkligen går toppen! Bara skritta runt och krama om hästen för att den har varit så grymt duktigt så man bara vill gråta av glädje! 
 
Blev ett dressyrpass på banan idag, kan inget annat än att säga att jag har nog grymmaste hästen. Såg nog rätt kul ut när jag red runt där med värdens leende på läpparna haha! 
Började med att skritta fram några varv, började efter ett tag arbeta henne mycket med serpentiner, 8 volter, flytta in ytterbogen hela tiden så jag hade koll på vart den var. Började så småning om trava, det var lite småstelt fortfarande men travade framåt och fortsatte att få in bogen så jag hade med mig den hela tiden. Jobbade endel med avsaktningarna och igångsättningarna.
Sakta av och fortsatte jobba endel i skritten, gjorde mycket skänkelvikningar nu och såg till att fortfarande ha med mig bogen samtidigt som hon ändå flyttade sig, men ändå att hon satt ihop i fram och bak. Alltså så att inte baken flyttade sig men att framdelen va någon helt annan stans. Molnia kändes riktigt riktigt fin i vänster när jag gjorde detta, till höger var det lite knöligare, det gick ju men det var jobbigt att inte låta henne bara springa iväg. 

Red inte så länge, ca. 30 minuter, men guud så duktigt hon jobbade på och svettig var hon allt efteråt ;) Så tyckte att det räckte när det gick såpass bra och Molnia började bli en aning trött emot slutet. Efteråt fick hon en ordentlig avskrittning och massa massa klapp och beröm! Duktiga häst ♥
 
/Sanna